Bruce Lee

Digital Actor_ Bruce Lee

Face Replacement

Rather than conventional method of relying solely on the key animation by the artists, we developed the face muscal simulation that antomically correct facial anmation to achieve more organic expressions, allowing our digital actors to deliver dialogues and mafe facial expression. Basic facial expression is made by simulating the movements of facial bones and muscles, and animating automatically expressionof digital actor using facial motion capture data and speech and text information. To do this, the technique provides anatomical muscle simulation according to the emtion change of a digital actor and the artist adds keyframe animation.

기존의 에니메이터의 감성에 의지하는 얼굴 애니메이션 부분에서 보다 Organic한 얼굴의 얼굴 표현을 위해서 해부학적인 근육 시뮬레이션 요법을 도입하여, 대사 및 표정의 실제적인 움직임을 구현할 수 있다. 기본적인 표정은 얼굴의 뼈와 근육 움직임을 분리하여 시뮬레이션을 생성하고 여기에 얼굴 모션 캡쳐 데이터와 음성 및 문자 정보를 이용하여 자동적으로 디지털 액터의 표정을 애니메이션한다. 이 모든 작업은 캐릭터의 감정변화에 따른 사실적인 얼굴 표정을 해부학적 근육 시뮬레이션을 이용해 구현하는 기술을 바탕으로 애니메이터의 감각을 여기에 더해 만들어지게 된다.