Parang

Parang

전통적으로 가장 어려운 장면 중 하나인 격렬한 물의 움직임이 나오는 장면을 제작하기 위해 파랑이 개발되었다.
시뮬레이션 과정은 Navier-Stokes equation에 기반한 유체의 유동을 해석하고 이를 level set method로 가시화하는
과정을 거친다. 엄청난 연산량을 효율적으로 해결하기 위해 적응적 격자, hash structure 등의 가속화 기법을 활용하여
프레임당 1분 미만의 성능을 보인다. 물 의 격렬한 움직임을 상세히 표현하기 위한 스플래쉬 쉐이더, 물안 개 쉐이더 등도
함께 개발되었다.이는 상용 저작도구로는 표현이 대단히 어려워 제작단가가 비싼 블록버스터 영화의 장면에 사용되는
독자적인 연출이 가능하다. 이 또한 성능이 우수해 2천 만개의 파티클 기준으로 스플래쉬 쉐이더는 프레임 당 40초 미만,
물안개 쉐이더는 30초 미만의 성능을 보인다.

We’ve developed Parang that can simulate and represent turbulent liquid movement which is one of the most difficult to represent generally. Parang makes the animation of liquid by analyzing the flow of liquid based on Navier-Stokes equation and visualizing that flow with level set method. To deal with tremendous amount of calculation, some technique has been developed like adaptive grid method, hash structure, and so on. So this simulation tool has the performance of less than 1 min./frame. We’ve also developed splash and mist shader that can represent turbulent
liquid movement in detail. Those shaders can make our own representation of the shot in blockbuster movie because it’s really hard to represent with general and commercial VFX tools. And those also have excellent performance of less than 40 sec./frame for splash shader and less than 30 sec./frame for mist shader in case of 20 million particles.